قطعا ذره ای تیرگی در خورشید نیست : **

مقدمه

.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
به نام خالق هستی 
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

طبیعت ؛ علم و عقل انسان هر یک شواهد و دلایلی هستند برای اثبات حقیقت جهان آخرت و  وقوع قیامت

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
آخرین تغییرات:
توسط
نسخه چاپی شعر
آیا بود به شمس جهان نقطه ای سیاه؟
شمسی که می کند همه را روشن از نگاه؟
بی شک نبینی از رخ او در تمام روز
چیزی به جز حرارت و نور و جمال و جاه
این بوده یک نشانه ی قانون عدل و داد
از هر چه بوده در دو جهان حکم پادشاه
با چشم عقل و دیده ی دل در جهان ببین
هم دره ی هلاکت و هم جای جان پناه
بینی که این مهندس دنیا زمین ما
در این فضا چگونه چه را کرده تکیه گاه؟
ماتم ! چگونه حجم عظیمی چنین ؛ وزین
چرخد به دور محور خود طی سال و ماه
بر آن خبر که وصف قیامت نموده است
باشد یقین طبیعت و علم و خرد گواه
عکس العمل بود به جهان حاصل عمل
مانند بذر کشته که روید همان گیاه
در این شبی که صبح قیامت پی اش رسد
غافل مباش و بهره ببر تا دم پگاه
بادا که از طریقه ی الهام و چشم عقل
ای دل به زندگی بشناسی تو راه و چاه
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
جرعه آبی چون بخواهم چشمه‌ای جوشان دهی
شاخه‌ای گل چون بجویم گلشن و بستان دهی
بر شب تاریک شهرم از جلای مهر خویش
مرحمت کردی که ماهی این‌چنین تابان دهی
بر حیات جمله مخلوقات خاکی از کرم
نور زرینی از آن خورشید نورافشان دهی
سفره ی بی‌انتهایی بر جهان گسترده ای
از سخاوت بر خلایق نعمتی الوان دهی
خاکیان را چون هوا لازم بود بهر حیات
جو ما را هم پر از اکسیژن از احسان دهی
خوش‌ترین ترکیب و فرمی بر تن انسان زدی
هر چه باشد در جهان از عدل و بر میزان دهی
مرحبا از این‌که بر عالم به ‌نیکی ناظمی
بر جهان از یک اتم تا کهکشان فرمان دهی
بهترین نعمت پس‌از خلقت که باشد علم و فهم
از چنان دریای خود یک قطره بر انسان دهی
گفته‌ای ان لیس للإنسان إلا ما سعی
پس به هر کوشش خودت هم اجرتی شایان دهی
بنده را طاقت نباشد ای خداوند کریم
تا بگویم آنچه را از لطف بی‌پایان دهی
چون که ذکرش هم نمی‌آید که بر گوید امید
پس کجا شکرش بگویم آنچه چون باران دهی
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

پی نوشت

.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
به نام آنکه پرستش حریم شوکت اوست
سپاس و شکر و ستایش سزای رحمت اوست
تو ای دلی که بجویی نشان و علم خدا
تمام آنچه که بینی گواه و آیت اوست
به کهکشان و اتم ها نظر نما و ببین
که ذره ذره ی هستی دلیل قدرت اوست
ببین تمام جهان را به نظم و عدل و حساب
که سال و ماه و کواکب نشان دقت اوست
چه عضوی از تن انسان وجود بی هدف است؟
که هر یکش پی کاری به امر و حکمت اوست
بشر ! تو هم به دو روزی موظفی به جهان
که عمده کار تو اینجا همیشه طاعت اوست
در صورت تمایل ابیات بیشتری در این زمینه را می توانید در صفحه ی زیر مطالعه فرمائید
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
اگر هستی چنان دریای آب است
بشر را میل دنیا چون سراب است
اگر بر کشتی عقبی نشینی
بفهمی کل دنیا چون حباب است
در صورت تمایل اشعار کوتاه با موضوع اعتقادی را در صفحه ی زیر مطالعه فرمائید
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

زندگی انسان در این دنیا بسیار شبیه به زندگی مرغی در قفس است
در وافع وجود حقیقی انسان یعنی روح در قفس تن محصور است 
اما زمانی که فرشته ی مرگ در این قفس را باز می کند  روح انسان همانند پرنده ای که مجال رهایی از قفس را می یابد سعی می کند به پرواز درآید پس اگر سالم و سبکبال باشد به آسمان پر خواهد کشید و به سوی بهشت خدا پرواز خواهد کرد

اما اگر پر و بالی  برای پرواز نداشته باشد از قفس رها گشته و به دوزخ سقوط خواهد نمود

پس بجاست که آدمی در این چند روزه ی حیات به آماده سازی روح برای پرواز به سوی خدا همت نماید و از سلامت روح  غافل نباشد

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
ابعاد وجود آدمی بر دو بناست
اول بدن است و دومی روح شماست
اول بشری در صف حیوان و گیاه
دوم متفکری که دنبال خداست
در صورت تمایل اشعار در ارتباط با موضوع جهان بینی را در صفحه ی زیر مطالعه فرمائید
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

دیدگاه و پیام شما

از اینکه دیدگاه خود را به اشتراک می‌گذارید، سپاسگزاریم.

نظر توسط محمد چاکر الحسینی

باسلام
خیلی عالی
خداوند به همه ما توفیق به سوی کمال عنایت فرماید
انشالله

نظر توسط

فدائیان اسلام در سال ۱۳۲۴ احمد کسروی، تاریخ‌دان، و منشی‌اش را با ضربات متعدد چاقو ترور کردند. سپس بازهٔ زمانی بین سال ۱۳۲۸ تا ۱۳۳۲ دو نخست‌وزیر عبدالحسین هژیر، حاجی‌علی رزم‌آرا را به قتل رساندند. آنان همچنین سوء قصدهای ناموفقی را به جان وزیر امور خارجه حسین فاطمی و حسین علاء ترتیب دادند.[۳]

نواب صفوی و تعداد دیگری از اعضای این گروه، پس از اقدام به قتل ناموفق حسین علاء دستگیر و به اعدام و حبس محکوم شدند. برخی از اعضای سابق این گروه، پس از قتل حسنعلی منصور نخست‌وزیر دیگر کشور، نقش حمایتی ایفاء نمودند. بسیاری از اطرافیان روح‌الله خمینی در انقلاب سال ۱۳۵۷ نیز در گذشته، عضو فدائیان اسلام بودند.[۴]

پیشتر در آن دوران، مرجع تقلید وقت شیعه، سید حسین طباطبایی بروجردی، جمعیت فدائیان اسلام را مایهٔ ننگ شیعه دانسته و حضور آنان در حوزهٔ علمیهٔ قم را ممنوع کرده بود. در حالی که سال‌ها بعد از مرگ بروجردی و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷، این نگرش عملاً به فراموشی سپرده شد و جمعیت فدائیان اسلام و چهره‌های شاخص آن نظیر سید مجتبی نواب صفوی توسط جمهوری اسلامی از جایگاه برجسته‌ای برخوردار شدند.

این گروه بارها توسط سرویس‌های جاسوسی بریتانیا مورد استفادهٔ ابزاری واقع شد. از نمونه‌های مهم آن می‌توان به اختلاف شدید انگلستان با محمد مصدّق و کابینه او بر سر ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد که در آن دوران سرویس جاسوسی انگلستان موفق به ترویج شایعهٔ همجنس‌گرا بودن وزیر امور خارجه وقت، یعنی حسین فاطمی، شد. همین امر موجب شد که جمعیت فدائیان اسلام توسط یکی از اعضای نوجوان ۱۵سالهٔ خود، یعنی محمد مهدی عبدخدایی، اقدام به ترور او کند که البته این سوءقصد نافرجام ماند. سال‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و انتشار عمومی اسناد مربوط به این قضیه توسط سرویس امنیتی بریتانیا، عبدخدایی طی مصاحبه‌ای گفت که اگر باز هم‌زمان به عقب برگردد، اقدام به ترور فاطمی خواهد کرد. بنیان‌گذار این گروه، مجتبی میرلوحی معروف به نواب صفوی به جرم فعالیت‌های تروریستی، اعدام محکوم شد.

برخی از پژوهشگران از جمله زرین‌کوب و نیکی کدی، فرهاد کاظمی، مسعود کاظم‌زاده (استاد علوم سیاسی دانشگاه ایالتی سام هیستون) و رامین جهانبگلو از این گروه به عنوان یک گروه تروریستی یا گروهی که از روش‌های تروریستی استفاده می‌کرده‌است، یاد کرده‌ان